четвер, 25 травня 2023 р.

9 клас І підгрупа

 9 клас 

26.05.2023

Тема уроку: Узагальнення та систематизація вивченого

Виконайте тестові завдання: 6936256 - код

http://join.naurok.ua/


12.05.2023

Тема: Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях

 Виконання практичних завдань на повторення і закріплення  основних умінь і навичок.

-        Що включає в себе пунктуація? Пунктуація (від лат. рunctum — крапка) — система розділових

знаків і правил уживання їх на письмі з метою правильного членування речень на смислові частини. Поряд із графікою та орфографією пунктуація є одним із компонентів писемної мови..)

    -  Назвати відомі розділові знаки.(  крапка; кома;  крапка з комою; двокрапка; три крапки; тире; дужки; лапки; знак питання; знак оклику; знак виноски)

 Вставленими називаються такі конструкції, які вживаються для доповнення, роз’яснення чи уточнення предметного змісту речення

-        РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ВСТАВЛЕНИХ КОНСТРУКЦІЯХ 

Дужки

Кома

Тире

Якщо вставлені конструкції вимовляються таким само тоном, як основне речення:

Для того щоб навчитися гарно говорити у вузькому колі (про це вже йшлося в першій частині книги), треба вміти бачити, слухати й запам’ятовувати все нове й цікаве.

Якщо вставлені конструкції вимовляються пониженим тоном порівняно з основним реченням:

Іноді хтось у товаристві почне розповідати пригоду, яка, ви в цьому переконані, може образити когось з присутніх.

Якщо вставлені конструкції вимовляються підвищеним тоном порівняно з основним реченням:

Радимо не лишати поза увагою позитивні риси та якості – хай навіть не яскраво виражені – людей, що нас оточують, і висловлювати схвалення й визнання, де це доречно.

 

 

2.      Пунктуаційний практикум:

1. Зневажить мову – зрадити себе.

2. Пам’ятайте серцем: наша мова – пісня, а в словах – любов. 3. О пісне! Де тих

слів мені дібрать, які б тебе були, святої, гідні?4. Поезія – це свято, як любов.

4.Ллється пісня, як зі свіжої рани: «Червону руту не шукай вечорами...» (А. Коваль).

 

3. Пояснювальний диктант. Записати речення, пояснити вживання розділових знаків

                Іван Багряний ( справжнє прізвище Лозовягін) народився 2 жовтня 1906 року в селі Куземи на Полтавщині (нині Сумська область) у родині муляра.

На жаль, твори цього письменника тривалий час були заборонені, в Україні не видавалися. Починаючи з березня 1992 року,  твори І. Багряного виходять друком.

 Роман І. Багряного «Тигролови»- це і плід титанічної праці та болючих спогадів про кількарічне заслання на Далекому Сході, і враження від життя серед дикої природи в оточенні мужніх та сміливих, розумних та кмітливих земляків, які на далекій чужині, зберігши мову, віру, традиції , продовжували любити свою Батьківщину. 

Ø              4.Прочитати речення, визначити однорідні члени та узагальнювальні слова при них. Перепишіть. Однорідні члени речення підкресліть, узагальнювальні слова (словосполучення) при них виділіть рамкою. Обґрунтуйте вживання розділових знаків. Поясніть правопис слів.

Поетами були всі великі українці: полководець Хмельницький, філософ Сковорода, письменник Шевченко (П. Загребельний). Має Україна дуже різних дітей: і Лесю Українку, і Кармелюка, і яничар, і характерників (П. Гірник). Кирила Стеценка, Миколу Леонтовича, Якова Степового- таких талановитих учнів мав Микола Віталійович Лисенко (З журн.). Викурюй у собі все погане: слабодухість, безхребетність, безпамятство (Р. Доценко). Щастя- це трикутник, а в нім три боки: віра, надія, любов (С. Алексеєєв). Найяскравіший вияв безсмертя народу- це поєднання двох стихій: сліз і сміху, трагічного й комічного, болю й надії (П. Загребельний)

14.04.2023

Тема: Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку. Розділові знаки між простими реченнями у складному з різними видами зв'язку 




Опрацюйте відео
Опрацюйте параграфи підручника, виконайте вправи 326, 327, 328, 330

04.04.2023

Тема уроку: Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком

1. Повторення теоретичного матеріалу (спробуйте дати відповіді на питання)

     – Які речення називаються складними з різними видами зв’язку?

      На які основні типи поділяються такі складні речення? Показати схематично.

      Скільки частин може входити до складної синтаксичної конструкції?

      А може складатися із 2 умовно простих речень? Відповідь обґрунтуйте.

      Які розділові знаки вживаються в реченнях з різними видами зв’язку? Чим це пояснюється?

      У яких випадках між двома реченнями у складному із сурядним і підрядним зв’язком не ставиться кома?

 2. Дослідження-характеристика

Серед поданих укажіть речення з різними видами зв’язку.

1. Лети, моя пташко, у своє небо, як не можеш ти без нього.

2. А коли волею не підеш, то туди запроторимо, де козам роги правлять.

3.За літами летять літа ясночолі, наче вчора все було і спливло.

4. День сонячний і прозорий, і хочеться, щоб йому не було краю.

 

У якому реченні ви прочитали фразеологізм? Що він означає? Пригадайте, з якого твору взято рядки, хто автор? ( Там, де козам роги правлять – там, де важкі умови, куди потрапляють не за власним бажанням; далеко).

3. Запишіть речення

Синтаксичний розбір речення.

Ольвія на знак згоди махнула рукою: вона, мовляв, розуміє, що треба вести себе тихо, і оглянулася, шукаючи очима ту небезпеку, що їй загрожувала.

  [ ] : [ ], (що…), і [ ], (що…).

( Розповідне, неокличне, складне із безсполучниковим, сурядним та підрядним зв’язком, складається з 5 частин; 2 – двоскладне, непоширене, повне, ускладнене вставним словом).

      Проаналізуйте види підрядних речень і засоби зв’язку в них.

Перше підрядне з’ясувальне, залежить від дієслова, відповідає на питання непрямого відмінка, друге означальне, відповідає на питання яку?, зв’язується сполучним словом що, в реченні – підмет.

Фонетичний розбір

Записати фонетичною транскрипцією.

Ольвія [ ол′в’ійа], що [шчо].

Морфологічний розбір слова

Махнула – дієслово, п.ф. – махнути, док. вид, 1дієвідм., дійсн.спосіб, одн., мин. час, III ос., ж.р., присудок.

Розібрати за будовою слова

тихо, загрожувала.

4.Вирішення проблемного завдання

Серед запропонованих схем знайти третю зайву. Пояснити.

           1  [ ], [ ], ( ), і ( ).

           2  [ ,( ), ], ( ).

            3 [ ] і [ ], ( ).

5. Творча робота

1 група ( на 10 – 12 балів)– придумати речення за схемами 1 або 3

6. Дослідження-трансформація

 ( на 7 – 9 балів) – переписати подане речення, доповнюючи їх підрядними, розставити правильно знаки

Пливуть сизі хмари у високому небі повіває пахучий вітерець припікає сонце.

7. Пунктуаційний практикум

Визначте, чи потрібна кома на межі сурядного й підрядного сполучників у складних синтаксичних конструкціях. Свій вибір обґрунтуйте.

Сонце уже стояло в полудні і поки ми вийшли у поле добряче потомилися (В.Шевчук).

Голова видалась неймовірно важкою але коли захотів озирнутися то йому було несила повернути її (Н.Рибак).

8. Культура мовлення

Я вибачаюся за запізнення.

Більша половина учнів. (Більше, ніж половина учнів.)

Я рахую , що екзамен по математиці вдасться здати добре.

Повернувшись додому, у мене знову з’явився настрій.

Приведіть приклад любого речення.

 Підбиття підсумків уроку

  1 Рефлексія

   – Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

   – Що вам найкраще запам’яталося?

  –  Що найскладніше для вас?

 Домашнє завдання

   Скласти 3 речення з різними видами зв’язку про весну, повторити § 29

 

24.03.2023

Тема уроку: Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком 

Перегляньте відео

Опрацюйте параграф 29 підручника, виконайте вправи 321, 323, 329, 331



14.03.2023

Тема уроку: Двокрапка й тире у складному безсполучниковому реченні

Перегляньте відео
Опрацюйте параграф 28 підручника, виконайте вправи 309, 311, 312, 313, 315

10.03.2023

Тема уроку: Двокрапка й тире у складному безсполучниковому реченні

Перегляньте відео
Опрацюйте параграф 27 підручника, виконайте вправи 304, 305, 306, 307


28.02.2023

Тема уроку: Кома та крапка з комою у безсполучниковому складному реченні

Перегляньте відеоурок https://youtu.be/oK8wsHb4y7Q

Опрацюйте параграф 26 підручника , виконайте вправи 295, 296, 298. Домашнє завдання: вправа 297


24.02.2023

Тема уроку: Діалог-обговорення актуальної теми

Перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/33HRIo7NVIc

Завдання: скласти і записати діалог-обговорення актуальної теми (тему можете підібрати із відео або ж самостійно)

14.02.2023

Тема : Безсполучникове складне речення. Смислові зв'язки між частинами безсполучникового складного речення

Завдання уроку : 

1. опрацювати відеоурок за покликанням https://youtu.be/qXey4BpPurI

2. Опрацювати параграф 25, вивчити правила

3. Виконати вправи 296, 297


10.02.2023

Тема : Безсполучникове складне речення. Смислові зв'язки між частинами безсполучникового складного речення. 

Завдання уроку : 

1. опрацювати відеоурок за покликанням https://youtu.be/qXey4BpPurI

2. Опрацювати параграф 25, вивчити правила; виконати вправи:

усно - 287, 288, 290;

письмово - 289, 291, 292, 293.


03.02.2023

Тема уроку: Розділові знаки у складнопідрядних реченні з кількома підрядними 










31.01.2023

Тема: Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами

Перегляньте відеоурок
Опрацюйте матеріал параграфа 24 підручника, виконайте вправи 274, 276, 278


27.01. 2023

Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними наслідковими та порівняльними

Опрацюйте відеоурок за покликанням https://youtu.be/VD2aSCUkVu4

Ознайомтесь із матеріалами параграфів 21, 23 та виконайте вправи 238, 242, 267, 268, 270

23.02.2023

Тема уроку:


Складнопідрядні речення з підрядними умови, допустовими, наслідковими та порівняльними 

 











 20.01.2023

Урок розвитку зв'язного мовлення. Ділові папери. Заява

Опрацюйте відео https://youtu.be/TSetG12uxZQ

Завдання: Напишіть заяву про зарахування до 10 класу вашого навчального закладу



17.01.2023

Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними місця та часу

Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=6BOL7Mx5nLU

https://www.youtube.com/watch?v=Z1yY3Bcmgvg

Опрацюйте параграф 17 підручника, виконайте вправи 187, 188, 197, 198

13.01.2023

Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними причини та мети

Опрацювати відеоурок
Опрацювати параграф  22 підручника
Виконати вправи 253, 254, 259, 263



20.12.2022

Тема уроку: Коротке повідомлення ( на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему

Перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/-8Ivb1xdGlE 

Напишіть коротке повідомлення на морально-етичну або суспільну тему у публіцистичному стилі 

16.12.2022

Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Синонімія складнопідрядних речень з підрядними означальними та простих речень

Перегляньте відеоурок



Опрацюйте параграф 15 підручника, виконайте вправи 166, 168, 170, 172

13.12.2022

Тема уроку: Основні види складнопідрядних речень: з означальними, зясувальними, обставинними підрядними частинами

Перегляньте відеоурок за покликанням

Виконайте вправи 160, 161, 162, 163підручника параграфа 14

09.12.2022

Тема уроку: Контрольний письмовий твір. Есе " Що робить мене щасливим (ою)" з використанням складнопідрядних речень 

Перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/SGafwCJz2kI 

https://youtu.be/ceikVY1yBHY


Напишіть есе

06.12.2022

Тема уроку: Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях 

Опрацюйте відеоурок за покликанням https://youtu.be/VTKWzSYrfUQ

Опрацюйте параграф 13 підручника, виконайте вправи 142, 143, 150, 153


02.12.2022 

Тема: Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв'язку в ньому

Перегляньте відеоурок за покликанням: https://youtu.be/MXxm4iqGZgQ

Опрацювати параграф 13, виконати вправи 

142, 143,145 

Домашнє завдання: вправи 152, 146

22.11.2022

Тема: Контрольний диктант

https://www.youtube.com/watch?v=skkRNs70iNA

18.11.2022

Тема: Розділові знаки між частинами складносурядного речення

Покликання:  https://www.youtube.com/watch?v=WISeqOfEORg

https://www.youtube.com/watch?v=ktPhUD9BIdw

Домашнє завдання: опрацьовуєте параграф 12 підручника, виконуєте вправи136, 137

08.11.2022

Тема урку: Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням

Матеріал уроку: https://youtu.be/Lf4UersWYts

Завдання: прослухайте текст, напишіть переказ та виконайте творче завдання. Переказ пишете у контрольних зошитах, які приносите чи передаєте до школи.


04.11.2022

Тема уроку: Складносурядне речення, його будова, засоби зв'язку між його частинами

Матеріал для опрацювання: перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/cUvqQWFhbwY

 виконайте завдання із відео

18.10.2022

Тема уроку: Контрольна робота #1. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма, непряма мова. Діалог 

Виконати контрольну роботу 

Бажаю удачі. Фото у Вайбер чекаю по закінченні уроку








14.10. 2022

Тема уроку: Діалог. Розділові знаки при діалозі

Завдання: переглянути відеоурок за посиланням https://youtu.be/Gye5ptwwj3w

Опрацювати матеріал параграфа підручника, виконати вправу

04.10.2022

Тема уроку: Заміна прямої мови непрямою.

Опрацювати матеріал відеоуроку за посиланням https://youtu.be/VPi6oHicgpQ

Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, виконати вправи 78,81, 84




30.09.2022

Тема уроку: Пряма й непряма мова. Розділові знаки при прямій мові 

Матеріал для опрацювання:  https://www.youtube.com/watch?v=p6DL8IebcQE

Підручник: опрацювати параграф 5, виконати вправи: 68, 72, 75

16.09. 2022

Тема уроку: Повторення вивченого у 8 класі. Граматична основа речення

Матеріал для перегляду:  https://www.youtube.com/watch?v=bmYebAuw8c4

Опрацювати матеріал на сторінці 26 підручника. 

Виконати вправи 27, 28 підручника

Домашнє завдання: вправа 29

20.09.2022

Тема уроку: Усний вибірковий переказ тексту художнього стилю

Матеріал для опрацювання: https://youtu.be/PDCCwbLuf1U

Домашнє завдання: усно переказувати текст переказу


Немає коментарів:

Дописати коментар