9 клас
26.05.2023
Тема уроку: Узагальнення та систематизація вивченого
Виконайте тестові завдання: 6936256 - код
12.05.2023
Тема: Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях
Виконання практичних завдань на повторення і закріплення основних умінь і навичок.
-
Що включає в себе пунктуація? Пунктуація (від лат. рunctum —
крапка) — система розділових
знаків і правил уживання їх на письмі з
метою правильного членування речень на смислові частини. Поряд із графікою та
орфографією пунктуація є одним із компонентів писемної мови..)
- Назвати відомі розділові знаки.( крапка; кома; крапка з комою; двокрапка; три крапки; тире; дужки; лапки; знак питання; знак оклику; знак виноски)
Вставленими називаються такі конструкції, які вживаються для доповнення, роз’яснення чи уточнення предметного змісту речення
-
РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ВСТАВЛЕНИХ
КОНСТРУКЦІЯХ
Дужки |
Кома |
Тире |
Якщо вставлені конструкції вимовляються таким само тоном, як
основне речення: Для того щоб навчитися гарно говорити у вузькому колі (про це
вже йшлося в першій частині книги), треба вміти бачити, слухати й запам’ятовувати
все нове й цікаве. |
Якщо вставлені конструкції вимовляються пониженим тоном
порівняно з основним реченням: Іноді хтось у товаристві почне розповідати пригоду, яка, ви в
цьому переконані, може образити когось з присутніх. |
Якщо вставлені конструкції вимовляються підвищеним тоном
порівняно з основним реченням: Радимо не лишати поза увагою позитивні риси та якості – хай
навіть не яскраво виражені – людей, що нас оточують, і висловлювати схвалення
й визнання, де це доречно. |
|
2. Пунктуаційний практикум:
1. Зневажить мову – зрадити себе.
2. Пам’ятайте серцем: наша мова – пісня, а в словах –
любов. 3. О пісне! Де тих
слів мені дібрать, які б тебе були, святої, гідні?4.
Поезія – це свято, як любов.
4.Ллється пісня, як зі
свіжої рани: «Червону руту не шукай вечорами...» (А. Коваль).
3. Пояснювальний диктант. Записати речення, пояснити вживання розділових знаків
Іван
Багряний ( справжнє прізвище Лозов’ягін) народився 2 жовтня 1906
року в селі Куземи на Полтавщині (нині Сумська область) у родині муляра.
На жаль, твори цього письменника тривалий час були
заборонені, в Україні не видавалися. Починаючи з березня 1992 року, твори І. Багряного виходять друком.
Роман І. Багряного «Тигролови»- це і плід титанічної праці та болючих спогадів про кількарічне заслання на Далекому Сході, і враження від життя серед дикої природи в оточенні мужніх та сміливих, розумних та кмітливих земляків, які на далекій чужині, зберігши мову, віру, традиції , продовжували любити свою Батьківщину.
Ø
4.Прочитати речення, визначити
однорідні члени та узагальнювальні слова при них. Перепишіть. Однорідні члени
речення підкресліть, узагальнювальні слова (словосполучення) при них виділіть
рамкою. Обґрунтуйте вживання розділових знаків. Поясніть правопис слів.
Поетами були всі великі українці: полководець Хмельницький, філософ Сковорода, письменник Шевченко (П. Загребельний). Має Україна дуже різних дітей: і Лесю Українку, і Кармелюка, і яничар, і характерників (П. Гірник). Кирила Стеценка, Миколу Леонтовича, Якова Степового- таких талановитих учнів мав Микола Віталійович Лисенко (З журн.). Викурюй у собі все погане: слабодухість, безхребетність, безпам’ятство (Р. Доценко). Щастя- це трикутник, а в нім три боки: віра, надія, любов (С. Алексеєєв). Найяскравіший вияв безсмертя народу- це поєднання двох стихій: сліз і сміху, трагічного й комічного, болю й надії (П. Загребельний)
14.04.2023
Тема: Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку. Розділові знаки між простими реченнями у складному з різними видами зв'язку
04.04.2023
Тема уроку: Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком
1. Повторення
теоретичного матеріалу (спробуйте дати відповіді на питання)
– Які речення називаються складними з
різними видами зв’язку?
– На які основні типи поділяються такі складні речення?
Показати схематично.
– Скільки частин може входити до складної синтаксичної
конструкції?
– А може складатися із 2 умовно простих речень? Відповідь
обґрунтуйте.
– Які розділові знаки вживаються в реченнях з різними
видами зв’язку? Чим це пояснюється?
– У яких випадках між двома реченнями у складному із сурядним
і підрядним зв’язком не ставиться кома?
2.
Дослідження-характеристика
Серед поданих укажіть речення з різними видами зв’язку.
1. Лети, моя
пташко, у своє небо, як не можеш ти без нього.
2. А коли волею
не підеш, то туди запроторимо, де козам
роги правлять.
3.За літами
летять літа ясночолі, наче вчора все було і спливло.
4. День сонячний
і прозорий, і хочеться, щоб йому не було краю.
У якому реченні ви прочитали фразеологізм? Що він означає?
Пригадайте, з якого твору взято рядки, хто автор? ( Там, де козам роги правлять – там, де важкі умови, куди потрапляють
не за власним бажанням; далеко).
3. Запишіть речення
Синтаксичний розбір
речення.
Ольвія на знак згоди махнула
рукою: вона, мовляв, розуміє, що треба вести себе тихо, і оглянулася, шукаючи
очима ту небезпеку, що їй загрожувала.
[ ] : [ ], (що…), і [ ], (що…).
( Розповідне, неокличне, складне
із безсполучниковим, сурядним та підрядним зв’язком, складається з 5 частин; 2
– двоскладне, непоширене, повне, ускладнене вставним словом).
–
Проаналізуйте види
підрядних речень і засоби зв’язку в них.
Перше підрядне з’ясувальне, залежить від дієслова, відповідає на
питання непрямого відмінка, друге означальне, відповідає на
питання яку?, зв’язується сполучним словом що, в реченні – підмет.
Фонетичний розбір
Записати
фонетичною транскрипцією.
Ольвія [ ол′в’ійа], що [шчо].
Морфологічний розбір слова
Махнула – дієслово, п.ф. – махнути, док. вид, 1дієвідм.,
дійсн.спосіб, одн., мин. час, III ос., ж.р., присудок.
Розібрати за будовою слова
тихо, загрожувала.
4.Вирішення
проблемного завдання
Серед запропонованих схем знайти третю зайву. Пояснити.
1
[ ], [ ], ( ), і ( ).
2
[ ,( ), ], ( ).
3 [ ] і [ ], ( ).
5. Творча робота
1 група ( на 10 – 12 балів)–
придумати речення за схемами 1 або 3
6.
Дослідження-трансформація
( на 7 – 9 балів) –
переписати подане речення, доповнюючи їх підрядними, розставити правильно знаки
Пливуть сизі хмари у високому небі повіває пахучий
вітерець припікає сонце.
7. Пунктуаційний
практикум
Визначте, чи потрібна кома на межі сурядного й підрядного
сполучників у складних синтаксичних конструкціях. Свій вибір обґрунтуйте.
Сонце уже стояло в полудні і поки
ми вийшли у поле добряче потомилися (В.Шевчук).
Голова видалась неймовірно важкою
але коли захотів озирнутися то йому було несила повернути її (Н.Рибак).
8. Культура мовлення
Я вибачаюся за запізнення.
Більша половина учнів. (Більше,
ніж половина учнів.)
Я рахую , що екзамен по
математиці вдасться здати добре.
Повернувшись додому, у мене знову
з’явився настрій.
Приведіть приклад любого речення.
Підбиття
підсумків уроку
1 Рефлексія
– Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
– Що вам найкраще запам’яталося?
– Що найскладніше для вас?
Домашнє
завдання
Скласти 3 речення з різними видами зв’язку про весну, повторити § 29
24.03.2023
Тема уроку: Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком
Перегляньте відео
14.03.2023
Тема уроку: Двокрапка й тире у складному безсполучниковому реченні
10.03.2023
Тема уроку: Двокрапка й тире у складному безсполучниковому реченні
28.02.2023
Тема уроку: Кома та крапка з комою у безсполучниковому складному реченні
Перегляньте відеоурок https://youtu.be/oK8wsHb4y7Q
Опрацюйте параграф 26 підручника , виконайте вправи 295, 296, 298. Домашнє завдання: вправа 297
24.02.2023
Тема уроку: Діалог-обговорення актуальної теми
Перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/33HRIo7NVIc
Завдання: скласти і записати діалог-обговорення актуальної теми (тему можете підібрати із відео або ж самостійно)
14.02.2023
Тема : Безсполучникове складне речення. Смислові зв'язки між частинами безсполучникового складного речення
Завдання уроку :
1. опрацювати відеоурок за покликанням https://youtu.be/qXey4BpPurI,
2. Опрацювати параграф 25, вивчити правила
3. Виконати вправи 296, 297
10.02.2023
Тема : Безсполучникове складне речення. Смислові зв'язки між частинами безсполучникового складного речення.
Завдання уроку :
1. опрацювати відеоурок за покликанням https://youtu.be/qXey4BpPurI,
2. Опрацювати параграф 25, вивчити правила; виконати вправи:
усно - 287, 288, 290;
письмово - 289, 291, 292, 293.
03.02.2023
Тема уроку: Розділові знаки у складнопідрядних реченні з кількома підрядними
31.01.2023
Тема: Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами
27.01. 2023
Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними наслідковими та порівняльними
Опрацюйте відеоурок за покликанням https://youtu.be/VD2aSCUkVu4
Ознайомтесь із матеріалами параграфів 21, 23 та виконайте вправи 238, 242, 267, 268, 270
23.02.2023
Тема уроку:
Складнопідрядні речення з підрядними умови, допустовими, наслідковими та порівняльними
20.01.2023
Урок розвитку зв'язного мовлення. Ділові папери. Заява
Опрацюйте відео https://youtu.be/TSetG12uxZQ
17.01.2023
Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними місця та часу
Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=6BOL7Mx5nLU
https://www.youtube.com/watch?v=Z1yY3Bcmgvg
Опрацюйте параграф 17 підручника, виконайте вправи 187, 188, 197, 198
13.01.2023
Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними причини та мети
20.12.2022
Тема уроку: Коротке повідомлення ( на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему
Перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/-8Ivb1xdGlE
Напишіть коротке повідомлення на морально-етичну або суспільну тему у публіцистичному стилі
16.12.2022
Тема уроку: Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Синонімія складнопідрядних речень з підрядними означальними та простих речень
Перегляньте відеоурок
Опрацюйте параграф 15 підручника, виконайте вправи 166, 168, 170, 172
13.12.2022
Тема уроку: Основні види складнопідрядних речень: з означальними, зясувальними, обставинними підрядними частинами
Перегляньте відеоурок за покликанням
09.12.2022
Тема уроку: Контрольний письмовий твір. Есе " Що робить мене щасливим (ою)" з використанням складнопідрядних речень
Перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/SGafwCJz2kI
Напишіть есе
06.12.2022
Тема уроку: Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях
Опрацюйте відеоурок за покликанням https://youtu.be/VTKWzSYrfUQ
Опрацюйте параграф 13 підручника, виконайте вправи 142, 143, 150, 153
02.12.2022
Тема: Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв'язку в ньому
Перегляньте відеоурок за покликанням: https://youtu.be/MXxm4iqGZgQ
Опрацювати параграф 13, виконати вправи
142, 143,145
Домашнє завдання: вправи 152, 146
22.11.2022
Тема: Контрольний диктант
https://www.youtube.com/watch?v=skkRNs70iNA
18.11.2022
Тема: Розділові знаки між частинами складносурядного речення
Покликання: https://www.youtube.com/watch?v=WISeqOfEORg
https://www.youtube.com/watch?v=ktPhUD9BIdw
Домашнє завдання: опрацьовуєте параграф 12 підручника, виконуєте вправи136, 137
08.11.2022
Тема урку: Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням
Матеріал уроку: https://youtu.be/Lf4UersWYts
Завдання: прослухайте текст, напишіть переказ та виконайте творче завдання. Переказ пишете у контрольних зошитах, які приносите чи передаєте до школи.
04.11.2022
Тема уроку: Складносурядне речення, його будова, засоби зв'язку між його частинами
Матеріал для опрацювання: перегляньте відеоурок за покликанням https://youtu.be/cUvqQWFhbwY
виконайте завдання із відео
18.10.2022
Тема уроку: Контрольна робота #1. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма, непряма мова. Діалог
Виконати контрольну роботу
14.10. 2022
Тема уроку: Діалог. Розділові знаки при діалозі
Завдання: переглянути відеоурок за посиланням https://youtu.be/Gye5ptwwj3w
Опрацювати матеріал параграфа підручника, виконати вправу
04.10.2022
Тема уроку: Заміна прямої мови непрямою.
Опрацювати матеріал відеоуроку за посиланням https://youtu.be/VPi6oHicgpQ
Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, виконати вправи 78,81, 84
30.09.2022
Тема уроку: Пряма й непряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Матеріал для опрацювання: https://www.youtube.com/watch?v=p6DL8IebcQE
Підручник: опрацювати параграф 5, виконати вправи: 68, 72, 75
16.09. 2022
Тема уроку: Повторення вивченого у 8 класі. Граматична основа речення
Матеріал для перегляду: https://www.youtube.com/watch?v=bmYebAuw8c4
Опрацювати матеріал на сторінці 26 підручника.
Виконати вправи 27, 28 підручника
Домашнє завдання: вправа 29
20.09.2022
Тема уроку: Усний вибірковий переказ тексту художнього стилю
Матеріал для опрацювання: https://youtu.be/PDCCwbLuf1U
Домашнє завдання: усно переказувати текст переказу
Немає коментарів:
Дописати коментар